Verified
Coles
partners with Ajust

Coles
Complaints

The best way to resolve complaints with
Coles

Coles is a well-known Australian supermarket chain that offers a wide range of grocery products, including fresh produce, pantry staples, and household items. With numerous locations across the country, Coles aims to provide convenient shopping experiences for customers. Some common complaints about Coles may include issues with product availability, long queues during peak hours, and occasional pricing discrepancies.

Get heard by
Coles

Live
Join our campaign

Have a complaint? Click below to resolve your issue with
Coles

Have a complaint? Click below to resolve your issue with
Coles

Ajust is putting pressuring on
Coles
to listen to its customers and give them fair outcomes.
It only takes 2 minutes to get started
Quick Solutions
Add Your Voice
Resolve Now
Powered by Ajust

COMPLAINTS SENT THROUGH AJUST

Live Campaign
Retail

Hours cut

I used Ajust to create a complaint. Fast, fair and free.
My complaint was closed by Ajust.
Lisa
Hours cut

Lisa

May 16, 2024

Could end up in shelter

Outcome Sought

Apology

Compensation

Other

Retail

Dying plant

I used Ajust to create a complaint. Fast, fair and free.
My complaint was closed by Ajust.
Sonia
Dying plant

Sonia

May 12, 2024

Loss of $29

Outcome Sought

Apology

Compensation

Other

Retail

Policy misunderstanding

I used Ajust to create a complaint. Fast, fair and free.
My complaint was closed by Ajust.
Matthew
Policy misunderstanding

Matthew

May 10, 2024

Emotional distress, financial loss

Outcome Sought

Apology

Compensation

Other

Retail

Staff behavior

I used Ajust to create a complaint. Fast, fair and free.
My complaint was closed by Ajust.
Julian
Staff behavior

Julian

May 6, 2024

Made customer feel uncomfortable

Outcome Sought

Apology

Compensation

Other

Retail

Doors closed on child

I used Ajust to create a complaint. Fast, fair and free.
My complaint was closed by Ajust.
Kiran
Doors closed on child

Kiran

May 5, 2024

Visible bruising, pain

Outcome Sought

Apology

Compensation

Other

Retail

Hard plastic in food

I used Ajust to create a complaint. Fast, fair and free.
My complaint was closed by Ajust.
Aaron
Hard plastic in food

Aaron

April 29, 2024

Daughter's mouth hurt

Outcome Sought

Apology

Compensation

Other

Retail

Rude customer service

I used Ajust to create a complaint. Fast, fair and free.
My complaint was closed by Ajust.
Debbie
Rude customer service

Debbie

April 29, 2024

Customer will move to iga

Outcome Sought

Apology

Compensation

Other

Retail

Missed interview due to manager leaving early

I used Ajust to create a complaint. Fast, fair and free.
My complaint was closed by Ajust.
Tamica
Missed interview due to manager leaving early

Tamica

April 24, 2024

Missed opportunity for interview

Outcome Sought

Apology

Compensation

Other

Retail

Service at checkouts

I used Ajust to create a complaint. Fast, fair and free.
My complaint was closed by Ajust.
Rodney
Service at checkouts

Rodney

April 20, 2024

Delayed checkout process

Outcome Sought

Apology

Compensation

Other

Retail

No receipt and pricing mark-up

I used Ajust to create a complaint. Fast, fair and free.
My complaint was closed by Ajust.
David
No receipt and pricing mark-up

David

April 19, 2024

Confusion and dissatisfaction

Outcome Sought

Apology

Compensation

Other

Consumers who are asking

Coles

To Listen

Live Campaign
Do you manage complaints for
Coles
?
Retail

Hours cut

I used Ajust to create a complaint. Fast, fair and free.
My complaint was closed by Ajust.
Lisa

Lisa

May 16, 2024

Issue with hours cut, wants full-time position, potential homelessness risk
Abuse manager Deli job apply Storeperson working in bakery casual 15 hrs verbal agreement instead Hours cut could end up in shelter
Retail

Dying plant

I used Ajust to create a complaint. Fast, fair and free.
My complaint was closed by Ajust.
Sonia

Sonia

May 12, 2024

Customer seeking $29 refund from coles for dying orchid purchased as gift, believed to be overwatered. contact sonia w at 0409 456 833.
My granddaughter purchased an orchid from you on 6 April as a gift for me within a week it started to turn yellow, I asked a hortaculturist to look at it and was advised it had been over watered before I got it and was dying. The plant gave up yesterday and I dont feel my granddaughter should have to lose $29 through no fault of her own. I can be contacted on 0409 456 833 - Sonia W.
Retail

Policy misunderstanding

I used Ajust to create a complaint. Fast, fair and free.
My complaint was closed by Ajust.
Matthew

Matthew

May 10, 2024

Customer seeks $1000 and apologies from coles staff after rude confrontation during 'try it; love it, money back' policy participation.
08/05/24 1:23pm Coles Port Melbourne I participated in the ‘Try it; Love it, Money Back’ policy, in good faith and was not only made to wait for than 10 minutes. I was challenged by two staff members, volunteering accusations that are rude and not at all relevant to the sentiment or intent of the promotion. Neither staff member knew the details of the policy and kept insisting on conditions that are not part of it. I am neurodivergent, I can still feel there horrible eyes on me as I shake typing this message. I have the entirety of this interaction recorded. Since this unnecessary and mean confrontation that was the catalyst for this manic episode, I have not eaten and I have as a direct result dusted my budget on impulsive crap. And now I’m left a mess, Empty fridge, empty pockets all because of two people chose to challenge me, call me a liar for no reason. Had to pull soem ham story out of the air about being a documentarian to allay this massive RSD triggering moment. For shame. Fix today, please. It’s not fair to be left like this. I kindly require $1000 and apologies from both staff members. I want This resolved today, please. I am happy to play the Audio over th phone
Retail

Staff behavior

I used Ajust to create a complaint. Fast, fair and free.
My complaint was closed by Ajust.
Julian

Julian

May 6, 2024

Customer complaint regarding cashier ruth's offensive behavior towards elderly asian mother, seeking investigation and action from coles for disrespectful conduct.
To the Officer in charge, I am writing to convey my profound dissatisfaction and frustration with my recent experience at your supermarket. As a dedicated customer, I feel it is imperative to address this issue with you. On June 4th, around 6:15 pm, my mother, daughter, and I visited your store in Sunnybank, Queensland 4109 for our weekly grocery shopping. Unfortunately, my interaction with your staff member Ruth left me feeling disheartened, offended, and concerned. This employee has worked as a cashier at this branch for many years. Her demeanour has consistently been poor, often serving customers with displeasure and irritation. I wonder how many vulnerable customers she has bullied over the years. Please see below for details of the incident: After my mother completed her payment with a friendly cashier, she returned to the store to look at the KitchenAid Ovenware available for redemption with her Flybuy credits. When she attempted to leave, she found the automated exit gantry closed. Unaware that the gate was not sensor-activated, my mother, who is in her 80s, gently pushed the trolley forward but was unable to exit. Ruth, another Coles cashier who was closest to her, chose not to open the gate but instead began yelling at her loudly. Unbeknownst to Ruth, I was seated directly opposite her. When she noticed my mother struggling, rather than helping her open the gate or asking her to wait, she muttered "stupid Asian" and began shouting, "No, no, no, you can't leave even if you've paid." Watch your CCTV. The cashier's remarks were offensive and utterly unacceptable. In a multicultural society, we must foster understanding and respect, not reinforce damaging stereotypes. Shocked, I confronted her for shouting at my mother. Ruth's dismissive, rude, and unapologetic behaviour, along with a general unwillingness to help customers, casts a negative light on your supermarket's reputation. Had she been busy with another customer, a simple request for my mother to wait would have sufficed. This behaviour impacts not only the individual targeted but also fosters an unwelcoming environment for all patrons. Consequently, it made me feel uncomfortable and unwelcome throughout my shopping experience. I strongly recommend prompt action to address and investigate this matter. Who does Ruth think she is with her outrageously rude and dismissive attitude towards customers? I wonder why Ruth thinks that she is smarter than my mother just because my mother is of Asian heritage. My mother is a retired businesswoman and founder of a successful fashion franchise business in Singapore that has been running for over 50 years. I am perplexed as to how a cashier could consider themselves to be better than my accomplished and successful mother. My mother is also an 80-year-old elderly person. It is imperative that Coles staff demonstrate fundamental respect towards elderly customers, irrespective of their racial background. Ensuring a respectful and inclusive environment for all patrons is not only a matter of basic decency but also aligns with Australia's commitment to diversity and customer service excellence. Please conduct a thorough investigation of the incident and get back to me on this issue. I will escalate this matter through all available channels if required. I value your attention to this matter and trust that you will approach it with impartiality. Thank you for your swift response to this complaint. Sincerely, Julian Yong
Retail

Doors closed on child

I used Ajust to create a complaint. Fast, fair and free.
My complaint was closed by Ajust.
Kiran

Kiran

May 5, 2024

Child injured by security doors at coles store, seeking safety improvements and assurance of patron safety.
To whom it may concern, I am writing to bring to your attention a distressing incident that occurred today at your Five Dock store, involving your security doors. As my child and I were exiting the premises on the 29th of April around 5:50 pm, the security doors unexpectedly closed on my child's face, resulting in visible bruising and considerable pain. I am deeply concerned about the safety measures in place at your establishment, as incidents like these should not occur under any circumstances. The incident has not only caused physical harm to my child but has also left us shaken and concerned about the safety of other patrons, particularly children, who frequent your store. I have attached a photo documenting the injury sustained by my child as a result of this incident. I trust that you will take this matter seriously and promptly address any shortcomings in your security system to prevent similar occurrences in the future. Additionally, I kindly request that you provide an assurance of measures taken to ensure the safety of all patrons, especially children, within your premises. I appreciate your attention to this matter and look forward to your prompt response.
Retail

Hard plastic in food

I used Ajust to create a complaint. Fast, fair and free.
My complaint was closed by Ajust.
Aaron

Aaron

April 29, 2024

Customer's daughter found hard plastic in coles salad, seeking apology for the incident.
My special needs daughter bit into hard plastic whilst eating her pre packaged salad from Coles. It hurt her mouth and said there was glass in her meal. We checked her mouth and there was no bleeding, just soreness. We inspected her plate and noted a large piece of plastic within her salad left on the plate.
Retail

Rude customer service

I used Ajust to create a complaint. Fast, fair and free.
My complaint was closed by Ajust.
Debbie

Debbie

April 29, 2024

Customers complain about rude staff, lack of one-on-one customer care, and reliance on self-service checkouts at coles southwest rocks.
Coles southwest rocks are rude and will not help their customers They will not open proper checkouts with one on one customer care They expect everyone to go through self service Absolutely disgusting service that I’ll have to move to IGA Pretty sad
Retail

Missed interview due to manager leaving early

I used Ajust to create a complaint. Fast, fair and free.
My complaint was closed by Ajust.
Tamica

Tamica

April 24, 2024

Customer upset about missed interview at coles burnside village due to manager leaving early, seeking apology and resolution.
I was told i had an interview at Coles, Burnside Village but when i arrived there was no one to interview me they said because the manager had left early.
Retail

Service at checkouts

I used Ajust to create a complaint. Fast, fair and free.
My complaint was closed by Ajust.
Rodney

Rodney

April 20, 2024

Customer unhappy with lack of staff at manned checkouts, directed to self-serve. seeking resolution and apology from coles.
Dear Coles, I want to make a complaint in regards to the service at the checkouts. I am disappointed in your service at the Coles Brighton - Bay Street. When there is a lot of people in the store at the checkouts the checkout agents direct people to the the self serve checkouts rather than the manned checkout. This takes forever especially when you have a trolley full of goods. There are simply not enough staff at the checkouts. Coles should be putting more staff at the manned checkouts. If this is not resolved within 7 business days I will be escalating this further. Kind Regards, Rodney Fleiszig
Retail

No receipt and pricing mark-up

I used Ajust to create a complaint. Fast, fair and free.
My complaint was closed by Ajust.
David

David

April 19, 2024

Customer ordered coles items via uber, didn't receive coles receipt, found mark-up. uber and coles blame each other. previous orders had no issues.
Below is a copy of the emails to uber and Coles. I ordered uber delivery of Coles items using their online catalogue due to my Parkinson's disease.. No Coles receipt was received from Uber. I checked the pricing once Uber sent the invoice and found a substantial mark-up. Uber blame Coles. Coles blame Uber. I have ordered previously without issue, receiving catalogue special pricing. This is Ginelyn from the Uber Support Team. Sorry to hear about the confusion that you haven't received your Coles receipt for this order. We understand that you need the actual receipt from Coles as you didn't receive it. Please be advised that the delivery person can no longer provide the printed Coles receipt as the final charge will be based on your Uber Eats app. I have resent a copy of your Uber Eats receipt for your reference. In the future, please refer to the Uber Eats receipt available on your Uber application. You can find your receipt under the past order section of your app. Dear David, Thank you for contacting Coles Online. To support our sustainability ambitions, we no longer include paper invoices with any online orders, however you can access a copy of your invoice online via your Coles Online account. To view or download invoices, simply: Log into your Coles Online account and navigate to the account menu (top right of the screen) Click on ‘Orders’ and select ‘past orders’ Select the order you wish to view the invoice for and click on 'order details' Scroll down the order details page to ‘Invoices' and click on the link to view or print the invoice Neither comes We hope this information has been helpful and look forward to delivering your groceries soon. Yours Sincerely Ryan Customer Service Agent | Coles Online WARNING: This email is confidential and may contain personal information which must be protected in accordance with Coles’ Privacy Policy. Personal information (information that has the potential to identify a customer or a team member, such as name, email address or contact information) must not be forwarded to any external parties without the prior consent of the customer, or in the case of team members, the Customer Care Team. Further, the information contained within this email may be commercially sensitive and must be protected in accordance with Coles’ Confidentiality Policy. If you are not the intended recipient, you must not disclose or use the information contained within it. If you have received this email in error, please notify me immediately by return email and delete the document. Neither

COMPLAINTS RESOLVED THROUGH AJUST

Live Campaign
Retail

Hard plastic in food

I used Ajust to create a complaint. Fast, fair and free.
My complaint was closed by Ajust.
Aaron
Hard plastic in food

Aaron

April 29, 2024

lightning bold icon

Resolved < 48 hrs

Check icon

Resolved < 1week

Resolved

Retail

Failed delivery and customer service

I used Ajust to create a complaint. Fast, fair and free.
My complaint was closed by Ajust.
Steven
Failed delivery and customer service

Steven

April 14, 2024

lightning bold icon

Resolved < 48 hrs

Check icon

Resolved < 1week

Resolved

Retail

Out of date milk

I used Ajust to create a complaint. Fast, fair and free.
My complaint was closed by Ajust.
Rose
Out of date milk

Rose

April 14, 2024

lightning bold icon

Resolved < 48 hrs

Check icon

Resolved < 1week

Resolved

Retail

No taste in product

I used Ajust to create a complaint. Fast, fair and free.
My complaint was closed by Ajust.
Brian
No taste in product

Brian

April 11, 2024

lightning bold icon

Resolved < 48 hrs

Check icon

Resolved < 1week

Resolved

Retail

Out of stock items

I used Ajust to create a complaint. Fast, fair and free.
My complaint was closed by Ajust.
David
Out of stock items

David

April 10, 2024

lightning bold icon

Resolved < 48 hrs

Check icon

Resolved < 1week

Resolved

Retail

Old stock sold

I used Ajust to create a complaint. Fast, fair and free.
My complaint was closed by Ajust.
William
Old stock sold

William

April 2, 2024

lightning bold icon

Resolved < 48 hrs

Check icon

Resolved < 1week

Resolved

Retail

Bad smell, gone bad

I used Ajust to create a complaint. Fast, fair and free.
My complaint was closed by Ajust.
Akshana
Bad smell, gone bad

Akshana

April 2, 2024

lightning bold icon

Resolved < 48 hrs

Check icon

Resolved < 1week

Resolved

Retail

I used Ajust to create a complaint. Fast, fair and free.
My complaint was closed by Ajust.
Joan

Joan

April 2, 2024

lightning bold icon

Resolved < 48 hrs

Check icon

Resolved < 1week

Resolved

Retail

Bug in salad

I used Ajust to create a complaint. Fast, fair and free.
My complaint was closed by Ajust.
Gianna
Bug in salad

Gianna

March 25, 2024

lightning bold icon

Resolved < 48 hrs

Check icon

Resolved < 1week

Resolved

Retail

Misrepresentation of t-bone steak

I used Ajust to create a complaint. Fast, fair and free.
My complaint was closed by Ajust.
Jason
Misrepresentation of t-bone steak

Jason

March 24, 2024

lightning bold icon

Resolved < 48 hrs

Check icon

Resolved < 1week

Resolved

how to raise a complaint with

Coles

The best way to resolve an issue with 

Coles

Quick Solutions
Prepared by
Coles
WE SUGGEST

Retail is a large and dynamic industry with lots of moving parts. Despite their best efforts, sometimes things go wrong with retailers. Whether it's a faulty product, customer service issue or incorrect details online, Ajust is here to simplify the complaint process so that you can get heard.

When you have a difficult experience with a retailer, it can be difficult to understand where to send your concerns. Ajust makes it easy to create and sent your complaint to the business so that you your story is heard. Whether it's in-store retail or online, Ajust's intuitive platform is here to help.

How to complain to

Coles

Ajust helps hundreds of people each month by making it simple to share your story. By making sure your complaint includes the right information and gets sent to the right place, Ajust gives you the best chance of a resolution. Here are some things to consider before getting started.

01
Describe the issue and how it affected you
Help the retailer understand your issue by explaining what went wrong, such as a faulty product or a customer service issue. Give the retailer additional context by sharing how the issue affected you.
02
Consider how you’d like the retailer to resolve your complaint
Outline the action you are requesting the retailer to take to resolve your complaint, such as a replacement product or an apology for your negative experience.
03
Gather any materials that support your complaint
Share any files that might help the retailer understand the issue to give the best chance of a faster resolution. This could include a photo of a faulty product, receipt, or order confirmation.
04
Fair and Free
Use Ajust to raise a complaint directly with
Coles
Get started. Raise a complaint in 2 minutes. Fast and free
04
Fair and Free
Join our campaign to get
Coles
to listen
Help us by adding your complaint to our campaign. The more people we have, the harder it is for them to ignore us!
get heard, get a resolution

Resolving issues with Ajust

Ajust makes complaints easy for consumers and businesses. Our platform resolves complaints in three easy steps!

How Ajust works, user shares their story

Tell your story

You’ve experienced an issue with a business and you want a resolution. Ajust asks the right questions about what happened, so your story gets heard. It only takes a few minutes.

Ajust uses your story to automatically create a complaint. We send your complaint with the right details, to the right place – so you get the right outcome.

Submit your complaint

Ajust uses your story to automatically create a complaint. We send your complaint with the right details, to the right place – so you get the right outcome.

The business responds to your complaint to offer a resolution. If you’re not happy, Ajust helps you escalate your complaint to the ombudsman or switch to a new provider.

Get your resolution

The business responds to your complaint to offer a resolution. If you’re not happy, Ajust helps you explore other options for an outcome.

FAQs

You can also learn more about Ajust here.

Who can use Ajust?

Ajust can be used by any Australian consumer to resolve complaints with any Australian businesses.

How much does it cost?

Nothing! It's free for consumers to use Ajust. Consumers can upgrade to a paid version of our platform if they need to take more action or want to get faster results.

How does Ajust make money?

Consumers and businesses can pay Ajust for extra support to resolve complaints.

Is Ajust independent?

Ajust is an independent business that operates separately from the businesses listed on our website. Our priority is helping consumers resolve their complaints, because we believe that is good for consumers and good for businesses. Ajust is also separate from government, ombudsmen and regulators.

Is it better to complain through Ajust?

Much better! Ajust makes the process easy for you by collecting the right information, sending your complaint to the right place, following up with the business and much more. And it's free for consumers to get started.

Others are resolving complaints with Ajust

Get a resolution for your complaint

We take the effort out of making a complaint. It's fast, fair and free for consumers.

Ajust as on the phone